René Bornmann, The Dylan Amsterdam: Fan van FreshBed

Een gesprek met René Bornmann, General Manager van The Dylan Amsterdam, en nieuwe fan van FreshBed

Op 25 juli ontving The Dylan Hotel in Amsterdam haar zending FreshBed. Een gedenkwaardige gelegenheid voor zowel The Dylan als FreshBed!
Hoewel we natuurlijk de voordelen kennen die een FreshBed gasten kan bieden, spraken we met General Manager René Bornmann om erachter te komen wat hem ervan overtuigde om FreshBed bij The Dylan te hebben.

FreshBed: FreshBed biedt veel voordelen voor u en uw gasten. Maar waarom besloot je om met FreshBed bij The Dylan te beginnen?

Bornmann, The Dylan: Onze gasten zijn high-end reisgasten die ongeveer 150 nachten per jaar in hotelkamers verblijven. Dat is bijna de helft van hun tijd doorgebracht in hotelkamers. Het zijn veeleisende reizigers als het gaat om hotels en de kwaliteit van de bedden, dus ik wilde een manier om indruk op ze te maken en de lat hoger te leggen. FreshBed helpt ons daarbij.

Verder hebben we de afgelopen 6 tot 7 jaar een toename gezien van 6.000 extra bedden in Amsterdam in de luxe hotelmarkt. Er is daar een druk om het verschil te maken en een blijvende indruk achter te laten, en bij The Dylan doen we dat door uitstekende service te bieden. FreshBed past natuurlijk heel goed in dit concept, meer dan een gewoon hotelbed.

FreshBed: Temperatuur speelt een grote rol bij de innovatie en effectiviteit van een FreshBed. Merkt u bij uw gasten culturele verschillen in de voorkeur voor kamertemperatuur?

Bornmann, The Dylan: We merken het niet per se van gast tot gast, maar klimaatbeheersing is iets waar we veel over nadenken. Veel gasten komen ’s ochtends vroeg aan en gaan bij aankomst of net na het ontbijt direct naar bed. FreshBed biedt het juiste klimaat om hen te helpen zich aan te passen en onmiddellijk in slaap te vallen.

En dit is iets waarmee we proberen te helpen. We hebben het ontbijtmenu aangepast aan het bioritme en het metabolisme van gasten die van ver komen en voor wie het volgens hun biologische klok nog middernacht kan zijn. Deze ontbijten zijn gemakkelijker te verteren dan een standaardontbijt en zijn lichter in hun maag waardoor ze gemakkelijker in slaap vallen en zich aanpassen aan de lokale tijdzone.

Dus hoewel gasten niet specifiek vragen of opmerkingen maken over deze zaken, zijn het nog steeds kwesties die we namens hen overwegen, wat ook past in onze toewijding om eersteklas service te bieden.

FreshBed: Slaap en welzijn zijn hot topics, zeker in de horeca natuurlijk. Wat is uw visie op de wellness-trend? En hoe denk je dat hotels in de toekomst hun denken over slapen zullen ontwikkelen?

Bornmann, The Dylan: Het zal zich zeker verder ontwikkelen. Steeds meer technologie richt zich op het verbeteren van de wereld voor mensen en om mensen heen, en ik verwacht dat dit verder zal groeien.

Waar het heen gaat en waar het eindigt weet ik niet, maar bijvoorbeeld aandacht voor veganistische diëten en allergieën en biologische klokken en slaap – alles heeft te maken met het welzijn van de gasten. Het is een belangrijke trend.

Zoals ik al eerder zei, hebben we onze menu’s aangepast aan het bioritme en metabolisme van onze gasten, beheren we ons hotelklimaat al jaren en bieden we verschillende dekbedden en kussens voor onze gasten. Het uitbreiden van onze service met FreshBeds was een natuurlijke volgende stap en we zijn enthousiast over wat dit betekent voor ons eigen gastwelzijn.

FreshBed: wij ook! En we zijn blij dat u lid wordt van de FreshBed-familie. Laatste vraag: heb je zelf al een nacht op een FreshBed doorgebracht?

Bornmann, The Dylan: (lacht) Helaas nog niet! We zijn volgeboekt sinds we FreshBed hebben geïnstalleerd, maar bij de eerste gelegenheid boek ik mezelf in.